4.06.2011

Fennek (Holandia, modern)

Skończyłem sklejać dwa holenderskie Leopardy 2A5 i stwierdziłem, że potrzebuję do nich pojazdy rozpoznawcze, dowodzenia lub łączności. Nie mam na razie żadnych modeli pojazdów z rodziny YPR-765 (AIFV) i dlatego sięgnąłem po model lekkiego opancerzonego wozu rozpoznawczego Fennek.  

Leichter Gepanzerter Spähwagen Fennek zostały opracowane dopiero w 2000 roku (więc później niż przyjęte przeze mnie ramy czasowe - ale trudno, nie mam w tej chwili odpowiednich modeli pojazdów, które pasowałyby czasowo).

W 2003 roku weszły w na uzbrojenie dwóch armii: niemieckiej i holenderskiej. Królewska Armii Holandii zamówiła 410 pojazdów (202 w wersji rozpoznawczej, 130 (MRAT) przeciwpancerne i 78 ogólnego przeznaczenia) a Bundswehra 222 pojazdy (178 rozpoznawczych, 24 inżynieryjne i 20 (JFST) wsparcia ogniowego). Ponadto armia niemiecka zamówiła dodatkowe pojazdy - zamówienie to jest realizowane obecnie.

Brak komentarzy: