7.20.2011

M40 GMC (USA, WW2)

Skleiłem wczoraj model M40 Matchboxa, który przeleżał się u mnie dobre 10 lat. Model całkiem sympatyczny, przy całej swojej prostocie - sklejał się w zasadzie sam. Nawierciłem także lekko skalpelem lufę. Niestety jego gąsienice przy próbie uformowania połamały się w drobne kawałeczki. Teraz mam problem - skąd wziąć nowe gąsienice do tego modelu?

M40 został skonstruowany, aby zastąpić wysłużonego M12. Co do użycia tego pojazdu podczas II Wojny Światowej to było ono bardzo symboliczne. Został użyty przez 991 Batalion Artylerii (o ile dobrze pamiętam) do ostrzału Kolonii. Prowadzono także próby z działem 203mm (8 cali) na podwoziu M40 (wersja ta otrzymała oznaczenie M43).

Walczył głównie w Korei. Po wojnie był dosyć długo używany także przez Armię Brytyjską (do lat 60-tych w jednostkach liniowych).

2 komentarze:

Paul pisze...

I love this kit and the artwork.

rrober pisze...

Me too :)